maandag 2 april 2012

Handmade enveloppen ♥

Ze zijn goedkoop, makkelijk te maken, en ook nog eens superleuk!
Hoe je ze maakt? Das heeeeel simpel.
Je pakt een "oude" envelop waarvan jij vindt dat ie een mooie vorm heeft.
Deze haal je voorzichtig uitelkaar, en tadaaaa, daar heb je je mal.
Natuurlijk kun je deze nog overtrekken op karton, op kunststof (bijv zo'n onderkant die binnenin die grote boodschappentassen zit, das echt handig spul om mallen mee te maken). En dan? Overtrekken op welk papier/dun karton jij ook maar leuk vindt, uitknippen, vouwen en inelkaar plakken, en daar heb je dan zo een stapel zelfgemaakte enveloppen, tof hè?!


(ik maakte deze enveloppen met bladen uit het tijdschrif Flow)

15 opmerkingen:

  1. tof, vroeger had ik als kind een hele doos met gekleurde enveloppen! altijd leuk om te doen, lijkt voor mijn pure nostalgie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, leuk! Het is ook gewoon zoveel gezelliger om te krijgen dan zo'n saaie witte envelop!

      Verwijderen
  2. Wauw wat leuk! Je hebt nu ook van die speciale mallen in verschillende webshops

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt, supertof, maar best wel prijzig! Leuk om te hebben hoor, zeker, maar ik maak ze lekker zelf, dan kun je ook zelf de maten maken die je fijn vindt :)

      Verwijderen
  3. En waar haal je die leuke "aan"stickertjes vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zaten ook een keer in de flow geloof ik ;) Maar bijv bij http://www.psikhouvanjou.nl kun je ook allerlei leuke dingen kopen of http://www.bykris.nl/ :)

      Verwijderen
  4. Ooh leuk hoor!
    Die ga ik pinnen!
    Misschien ooit zelf en anders leuk om met de kids uit de klas te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond ze zo leuk... dat ik het vandaag niet kon laten.
    Natuurlijk wel gedeeld en met een link naar jou :)
    http://amorrosa1.blogspot.com/2012/04/papier-hier-dank-u-wel.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee, ook maar eens gaan proberen. Die saaie enveloppen zijn ook niet leuk! Heb je inmiddels de armband al ontvangen?

    Groetjes Romana

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geniaal!!
    Ik heb ook weles naar die (dure) mallen gekeken, toch maar niet, dacht ik dan.
    Maar zo kan het natuurlijk ook! En helemaal niet moeilijk. Bedankt voor de tip!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een simpel idee, dat ziet er super leuk uit.
    Bedankt voor de tip!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmm.. je foto's zijn op mijn pc niet te zien :( maar evengoed een heel leuk idee. Ik ga het zelf ook eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja hoor, nu zie ik ze wel :) Leuk zien ze er uit! En nog een fijne voortzetting van de paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoihoi.. het is idd vrij rustig op mijn bloggie..
    Alles gaat redelijk goed.. laatste weken van mijn zwangerschap
    waten best wel zwaar, zo ook de bevalling.. maar je is ook niet gek met
    een ruim 8 pond baby in de buik die er dan ook nog eens uit moet..
    dat ging op zich nog wel, alleen moest ik daarna naar het ziekenhuis vanwege teveel
    bloedverlies..
    Maar geloof dat ik het met jou erover gehad had als het 2 jongens zijn lekker makkelijk
    kwa kleding enzo dat jij zei dat er nog weleens verschil in kon zitten kwa grote ofzoiets..
    Dat is idd hier het geval haha.. verschil van ruim 1,5 kg met de eerste dus is nog even zien
    kwa kleding.. Hoe is het met jou? xx

    BeantwoordenVerwijderen

Hier word ik weer bij van, dankjewel! ♥